Friday, December 25, 2015

Kisah Lima Sekawan

Aku mula sambung belajar kat UiTM Bertam ni sejak September 2014, baru setahun kat sini tapi tahun depan dah nak habis belajar. InsyaAllah. Dan dekat dalam kelas, cuma ada 5 orang budak penerapan yang dari diploma. 4 perempuan dan sorang lelaki. Disebabkan semua orang adalah lepasan matriks dan asasi dan form 6, maka diorang dah sekelas dan berkawan sejak Part 1. Kami yang masuk terus lonjak ke Part 3 ni berkawan lah antara kami-kami sahaja.

Lima orang kami ini, Nicky, Maryam, Larissa, Amirah, dan aku. Masa Part 3 tak adalah rapat sangat. Tapi sejak hujung semester 4 sampai ke semester 5 ni, kemana sahaja kami berlima ja. Tak ada orang lain. bilik aku dengan Amirah dah jadi bilik kedua Maryam dengan Larissa. Kami ni memang jenis berkawan yang kena lengkapkan each other. Tak boleh nak sentap-sentap, gaduh-gaduh, sebab kami cuma ada each other. Haha.

Thank God yang semua orang memang okay dan jenis tak ada mudah sentap punya orang. Cuma ada la selisih faham sikit-sikit. But that's life, eh? Aku glad berkawan dengan semua diorang ni. Walaupun aku cuma berkawan dalam circle yang small, tapi banyak yang aku dapat belajar. Yang mana salah diambil pengajaran dan mana betul tu jadikan lah ikutan dalam kehidupan seharian.

Rasa sedih nak berpisah tu masih belum ada sebab next sem nak praktikal, dan kebetulan dapat pulak dekat tempat yang maha dekat. Kalau dah habis pon mungkin takkan sedih sangat sebab dorang duduk dekat Penang je kot. Haha.

I'm glad to call them my friends. Through thick and thin dorang ni ada. Cumanya Amirah, Maryam dan Larissa semua ada boyfriend. Every night bergayut, kalau kau kat tempat aku, kau rasa apa? Haha, nehiii aku tak sedih tak jealous tak insecure pon okay. Aku akan baca Quran sorang-sorang kat bucu meja. Aku pon ada kekasih jugak lah. HAHA!

No comments:

Post a Comment

Bingkiskan apa sahaja. Supaya aku tahu apa pikir kamu ke aku.