Saturday, December 7, 2013

Saya tunggu

Aku percaya, kita semua ada garisan dalam hidup.

Kalau dia dah kata dia tak gemar kau buat sesuatu, kau tolonglah kurangkan. Kau larat ke nak bergaduh dan bercakap pasal hal yang sama sampai meninggal? Tak menyesal?

Kau tau apa akibatnya kalau kau lebih dari garisan yang dia dah buat? Kau tak akan dapat lagi dia yang dulu. Jangan sampai jadi macamtu.

Hati manusia sekali dia dah terkehel, payah kau nak betulkan balik.

Selagi tak ada sebab kuat untuk pergi.
Selagi masih ada rasa sayang yang banyak dalam diri.
Selagi boleh sabar disini.

Saya tunggu.
-HM

Ini tulisan mentor yang hebat. Banyak liku dalam hidup dia yang selalu kasi aku kagum sebab dia mampu. Aku? Alahai.

No comments:

Post a Comment

Bingkiskan apa sahaja. Supaya aku tahu apa pikir kamu ke aku.