Monday, April 15, 2013

End of Semester 04

Jadi, Semester 04 telah tamat dengan penuh cabaran dan dugaannya. My last paper was on 12. Dan saya pun pulang pada 13 pagi, jam 8 sudah pulang bersama pakcik teksi. Abah dan Mak ambil kat Butterworth, pastu Abah bought a new car, kereta Auto, katanya senang nanti anak-anak nak pakai. Biasalah, anak-anak tak hebat pakai manual. Tak pernah bawak pon lepas dapat lesen. Hehe.

Pastu kitorang pergi cari kedai bundle. Sebab nak cari baju dinner. Dan kemudian pulang ke Penang dan ambil adik-adik dari tuisyen. Ambil kereta kancil merah yang sangat comel tu dari workshop. Pulang ke rumah time dekat Maghrib. That night saya di hadapan televisyen sampai jam 2.30pg. Haha. kemaruk tak tengok TV.

Esoknya, Aiman pergi USM sebab ada program ape ntah, untuk UPSR dia. Mak dan Abah pergi shopping barang dapur. Muhammad bersama gamenya. Saya keseorangan dan bosan, membaca kembali buku-buku yang ada di rak buku. Kemudian Mak pulang dan saya menolong memasak. And we all had lunch together.

Jam 2 saya terpaksa hantar Muhammad ke sekolah kerana ada latihan kawad kaki. The competition is on this Wednesday. Saya pon menolong lah kanak-kanak tu apa yang patut pasal kawad semua ni. And then I had a conversation with Sir Lee Kum Cheong. Well, sebetulnya dulu dari Form 1-3 saya bersekolah di sini. So, saya kenal dengan cikgu Chemistry tersebut.

Sir: Your batch is the first one who join the competition right?
Me: Ya.
Sir: It's already 4 years, there's no improvement.
Me: No la sir. I heard last year they managed to get the 3rd place kan?
Sir: ya la. But if last year they got the 3rd place, this year?
Me: Mesti la nak dapat 1st or 2nd.
Sir: haa, you tau pun. I really don't know what else to do. You tolong la ajar.
Me: Haha. I have forgotten the syllabus for KRS lah sir. Plus, I'm not gonna be long. I'm going back to my U this evening.
And he keep on blabbing lepas tu.

Saya kemudian pulang ke rumah jam 4. Dan pukul 6.20petang, saya drive sendiri ke Merbok.

Me: This time balik rumah paling singkat, tapi rasa macam paling lama.
Abah: Mesti lah. Because you are doing something. Selama ni balik rumah buang masa je. Keluar jalan.
Mak: Orang akan lagi hargai masa kalau masa yang ada tu singkat.
Me: Haah kan.

And the most lawak part is, Mak nak cakap yang Aiman nak beli Encyclopedia. But then, she don't know how to pronounce the word. She keep on saying "Enski...., hah, yg buku tu la.". My Abah and I keep laughing at her. Abah dulu kan sekolah kat Sekolah Tinggi Inggeris Segamat, so, dia punya English is tiptop. But, at the end, Mak dapat grasp on how to pronounce excellently. Well done Mak.



No comments:

Post a Comment

Bingkiskan apa sahaja. Supaya aku tahu apa pikir kamu ke aku.